Zorunlu Bireysel Emeklilik Sistemi'nden (BES) çıkmak isteyenlerin belirli adımları takip etmesi önemlidir. Bu süreç, katılım tarihinden itibaren iki aylık bir süre içinde başvuruda bulunmayı gerektirir. Çıkış işlemleri, emeklilik şirketine yapılacak resmi bir talep ile başlar ve bu süreçte dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır.
Zorunlu BES'ten çıkmak için, sisteme dahil edildiğinizin bildirildiği tarihten itibaren 2 ay içinde emeklilik şirketine cayma başvurusu yapmanız gerekmektedir .
Kesinti miktarı, çalışanın prime esas kazancının %3'üdür . Bu oran, maaşınızdan otomatik olarak kesilir .
SON YAZILAR